مالک نهم: ژنراتورهای g17 و g18
مالک دهم: ژنراتور g19
ج-۲
ده مالک
مالک اول: ژنراتورهای g1 و g11
مالک دوم: ژنراتورهای g2 و g12
مالک سوم: ژنراتورهای g3 و g13
مالک چهام: ژنراتورهای g4 و g14
مالک پنجم: ژنراتورهای g5 و g15
مالک ششم: ژنراتورهای g6 و g16
مالک هفتم: ژنراتورهای g7 و g17
مالک هشتم: ژنراتورهای g8 و g18
مالک نهم: ژنراتورهای g9 و g19
مالک دهم: ژنراتور g10
د
۱۹ مالک
هر ژنراتور متعلق به یک مالک است
شکل ۲-۱۱ نحوه خطیسازی توان تولیدی هر مالک در سیستم IEEE-118 Bus
به طور کلی در این شبکه سطح HHI در مقایسه با شبکه تست قبلی پایینتر است و این به دلیل گستردگی شبکه و عدم تمرکز واحدهای تولیدی در مجاورت یکدیگر است. به توجه به شکلهای ۲-۱۲ تا ۲-۱۷ میتوان دریافت که TS میتواند بیشینه HHI را در شبکه IEEE-118 Bus بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به شکلهای ۲-۱۳، ۲-۱۵ و ۲-۱۷ در مورد بیشینه HHI میتوان مشاهده کرد که در سناریو د (بیشترین تعداد مالک در شبکه) TS هیچ تأثیر سوء بر میزان رقابت در بازار ندارد و نمیتواند بیشینه HHI را افزایش دهد. این در حالی است که در سطح بار پیک شبکه در تمامی سناریوها به جز سناریو د، TS میتواند باعث افزایش بیشینه HHI شود. TS در سطح بار پایه و غیر پیک شبکه در تعداد کمتری از سناریوها باعث افزایش بیشینه HHI میشود. با توجه به شکل ۲-۱۳، در سطح بار پایه سیستم، بیشینه HHI در سناریو الف-۲ و سناریو د از TS متأثر نمیشود، ولی در دیگر سناریوها بیشینه HHI افزایش مییابد. همچنین با توجه به شکل ۲-۱۵ در سطح بار غیرپیک شبکه، بیشینه HHI در سناریوهای ب-۲، ج-۱ و سناریو د با TS دچار تغییر نمیشود. در سناریوهای دیگر در این سطح بار، بیشینه HHI از TS متأثر شده و مقدار آن افزایش مییابد. به طور مثال اگر در شکل ۲-۱۵ سناریو ج-۲ در نظر گرفته شود، مشاهده میشود که مقدار بیشینه HHI در سطح بار غیرپیک از مقدار ۲۲۰۶ واحد به ۲۲۴۳ واحد افزایش یافته است. این در حالی است که برای همین سناریو در سطح بار پایه، بیشینه HHI از مقدار ۱۹۲۶ به ۱۹۶۶ واحد و در سطح بار پیک سیستم از ۱۸۴۶ واحد به ۱۸۸۷ واحد افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشانگر تأثیر TS بر بیشینه HHI در سطوح بار بالا است.
با توجه به شکلهای ۲-۱۲، ۲-۱۴ و ۲-۱۶ مشخص است که کمینه HH در تعداد کمی از سناریوها، از TS تأثیر میپذیرد و این تأثیر با افزایش سطح بار کمی بیشتر میشود. به عنوان مثال، در سطح بار غیر پیک شبکه (شکل ۲-۱۴)، TS بر کمینه HHI در هیچکدام از سناریوها به جز سناریو ب-۱ آن هم به میزان اندک، تأثیرگذار نخواهد بود، اما در تمامی سناریوها در سطح بار پیک (شکل ۲-۱۶)، کمینه HHI به واسطه TS حتی به میزان اندک کاهش یافته است. به عنوان مثالی دیگر، در شکل ۲-۱۶، کمینه HHI برای سناریو د در سطح بار پیک از میزان ۶۵۴ واحد به ۴۲۹ واحد کاهش یافته است. این در حالی است که این کاهش برای همین سناریو، در سطح بار پایه سیستم از مقدار ۵۶۶ واحد به ۴۳۰ واحد بوده است که نشانگر تأثیر بیشتر TS در سطح بار پیک سیستم است.
شکل ۲-۱۲ کمینه HHI در سطح بار پایه سیستم IEEE-118 Bus
شکل ۲-۱۳ بیشینه HHI در سطح بار پایه سیستم IEEE-118 Bus
شکل ۲-۱۴ کمینه HHI در سطح بار غیر پیک سیستم IEEE-118 Bus
شکل ۲-۱۵ بیشینه HHI در سطح بار غیر پیک سیستم IEEE-118 Bus