خوانا و مشخص بودن فرمهای ارائه شده توسط مدرسه، راحتی درک و تکمیل آنها
دولتی
-
۷٫۴
۳۶٫۲
۴۱٫۶
۱۴٫۸
۳٫۶۳
-
-
۲۳٫۳
۳۷٫۴
۳۹٫۳
۴٫۱۵
۰٫۵۲-
غیر انتفاعی
-
۱۰٫۸
۳۳٫۸
۴۶٫۲
۹٫۲
۳٫۵۳
-
-
۲۶٫۲
۴۰
۳۳٫۸
۴٫۰۷۶
۰٫۵۴۶-
با توجه به یافته های جدول فوق میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس دولتی در بعد ملموس بودن از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد ملموس بودن بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه جذابیت ظاهری مدرسه و امکانات آن برای دانش آموزان (۱٫۰۳- ) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه سهولت دسترسی دانش آموزان به بخشهای مختلف مدرسه (۰٫۴۳-) می باشد. نمره منفی شکاف در بعد ملموس بودن در بین دانش آموزان مدارس دولتی بدین معنی است که دانش آموزان این نوع از مدارس از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی در بعد ملموس بودن از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد ملموس بودن بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه آراستگی و مرتب بودن ظاهر کارکنان ومعلمان مدرسه (۰٫۹۵- ) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه سهولت دسترسی دانش آموزان به بخشهای مختلف مدرسه (۰٫۴۳۶-) می باشد. نمره منفی شکاف در بعد ملموس بودن در بین دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی بدین معنی است که دانش آموزان این نوع از مدارس از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
فرضیه هشتم: بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی تفاوت معنی داری وجوددارد.
جدول۴- ۱۹-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
متغیر وابسته
میانگین
تعداد
انحراف معیار