عنوان
نتایج پژوهش
یو و لو،۲۰۰۹
مدل یکپارچه پذیرش و استفاده از فن آوری را در زمینه پذیرش کارت های بانکی در مالزی
افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به مزایای حاصل از کارت های بانکی و میزان تلاشی که برای استفاده از آنها لازم است، تمایل زیادی به استفاده از کارت های بانکی ندارند. به علاوه افراد نسبت به شرایط تسهیل گر تصور اشتباهی داشتند و مضافاً اینکه حمایت اجتماعی در استفاده از کارت های بانکی نیز وجود نداشت.
ابوشناب و پیرسون،۲۰۰۷
مدل یکپارچه پذیرش و استفاده از فن آوری برای بررسی پذیرش و استفاده از بانک داری اینترنتی در اردن
که عامل جنسیت، رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته را تعدیل می کند.
اندوبیسی و سینتی ،۲۰۰۶
نگرش مشتریان، ویژگی های سیستم و پذیرش بانک داری اینترنتی در مالزی
چنین ویژگی های وب سایت ها به این صورت که جهت یابی فایده نگر و سودنگر وب سایت ها نسبت به جهت یابی لذت طلبانه اثر مهم تری روی پذیرش دارد، نیز تاثیرگذارند.
امتیاز[۱۳]و دیگران، ۲۰۰۴
پذیرش و کاربرد شیوه های نوین بانکی از جمله بانکداری اینترنتی
عادات سنتی و قدیمی افراد، عدم حمایت های دولت، ضعف سیستم های ارتباطی و سرعت پائین شبکه از جمله موانع عمده گسترش شیوه های جدید بانکداری در عمان هستند.
ایوانس[۱۴]و دیگران، ۲۰۰۴
بانکداری اینترنتی به مقایسه سیستم بانکی اردن و ایالات متحده امریکا
تفاوت این دو سیستم را به نحوه ارائه خدمات متفاوت در وب سایت آنها مربوط می داند. بانکهای آمریکا در وب سایتهای خود علاوه بر امکان ارائه خدمات بانکی،شرایط سرمایه گذاری، خرید سهام، پرداخت صورتحساب محاسبات مالی و… را فراهم آورده اند. درحالیکه در بانکهای اردن ضعفهای بسیار عمده در این خصوص دیده می شود .
پون،۲۰۰۸
پذیرش کاربران از خدمات بانکداری الکترونیکی در مالزی
که ویژگی های سهولت استفاده، دسترسی، مدیریت بانک، امنیت و حریم شخصی، سرعت و هزینه، بر پذیرش موثر هستند طبق نتایج به دست آمده، عدم حفظ امنیت و حریم شخصی، منابع مهم نارضایتی بودند، در حالی که دسترسی و سهولت استفاده، از منابع مهم رضایت محسوب می شدند.
چن، گیلنسون و شرل ،۲۰۰۹
فایده خدمات دریافتی مشتریها از اینترنت
خرید آنها و جستجوی اطلاعات را بهبود می بخشد در حالی که سهولت استفاده به مقدار تلاش بر می گردد که شامل خرید اینترنتی مانند نظم و ترتیب و ایجاد صفحه های وب است.
داویس ،۲۰۰۹
انتخاب استفاده کننده یک سیستم اطلاعات
تمایل استفاده کننده برای استفاده سیستم توضیح داده شود که تعیین کننده عقاید استفاده کننده در مورد سیستم است.
زانگ و پری باتگ[۱۵] ،۲۰۰۵
تمایلات رفتاری ممکن است رفتار
مشتری های خشنود، کسانی هستند که تمایل دارند برای مدت طولانی همراه شرکت باشند. تمایلات رفتاری به طور مستقیم بر سود بخشی شرکت تأثیر می گذارد.
ساهوت[۱۶]،۲۰۰۳