مصاحبه عمیق با ۸ معلم مقطع راهنمایی که به تازگی بازنشسته شده اند، تحلیل متون پیاده شده برای هر معلم و تعیین مقولات برآمده درون مصاحبه ها و در سراسر آنها
تاکید بر تعاملات آنها با همکاران ، معلمان سه بعد از هویت حرفه ای را برجسته ساختند: ارائه (نمایش) ، آمادگی ، فداکاری (تخصیص)
فقدان هویت حرفه ای مشترک که لازمه مشارکت با همکاران بوده و پیش نیازی برای اجرای اصلاحات جاری است.
گراهام و یانگ[۶۹] (۱۹۹۸)
جستجو و شرح دقیق ماهیت تدریس هنرهای زبانی انگلیسی
هیچ تعریف صریحی ارائه نشده است؛ هویت حرفه ای چیزی است که معلم ایده آل را توصیف می کند
هیچ
تاکید روی قطعات منتخب و گلچینی از نوشته های فکورانه معلم ، کارنامه های دانش آموز و داده های حاصل از مصاحبه با دانش آموزان بود.
زمینه های متنوعِ فرهنگی دانش آموزان ،منبع غنی برای کیفیت مطالعه فراهم می کند که می تواند در قلب تدریس موثر واقع شده و بدینسان به خلق هویت حرفه ای معلم شایسته چند فرهنگی کمک کند.
بیجارد، ورلوپ و ورمونت [۷۰](۲۰۰۰)
توصیف اینکه چگونه معلمان ابعاد هویت حرفه ای شان را درک می کنند و چه عواملی بر آن تاثیر می گذارند
هویت حرفه ای به ابعاد تدریس مرتبط است که در سطح عمومی در همه معلمان مشترک است، مثال موضوع، آموزش و خبرگی تربیتی
خویشتن شناسی، خود- ارزیابی
پرسشنامه پیمایشی بین ۸۰ معلم با تجربه مقطع راهنمایی در موضوعات مختلف
معلمان درک متفاوتی از هویت حرفه ای شان داشتند.
هویت حرفه ای معلمان بسته به موضوع تدریس در طول زمان به طور قابل توجهی تغییر می یابد.
عواملی که بر تصورات معلمان از هویت حرفه ای شان تاثیر گذارند به یک اندازه اهمیت دارند.
جدول ۳٫ بررسی مطالعات در باب داستانهایی که معرف هویت حرفه ای هستند(اقتباس از بیجارد وهمکاران،۲۰۰۴)
نویسنده و سال
هدف مطالعه
تعریف هویت حرفه ای
مفاهیم مرتبط
روش شناسی
یافته های اصلی
بروک[۷۱] (۱۹۹۴ )
نقل مراحلی که معلم برای رسیدن به هویت حرفه ای پشت سر گذاشته است.
هیچ تعریف صریحی ارائه نشده است ؛ بخشی از هویت حرفه ای فردبوسیله شغل (حرفه) تعریف شده و بخشی بواسطه تعامل خود معلم با آن.
هیچ
یک معلم داستان شخصی خود از رشد به سوی حرفه ای بودن را نقل و منتشر کرده است
لازمه حرفه ای شدن ،گفتگو و یادگیری از تجربه هاست.
حرفه ای بودن در تدریس امری متمایز کننده است اما نباید منجر به بیگانگی افراد حرفه ای از اشخاص غیر متخصص (مانند والدین ) گردد.
کانلی و کلندینین (۱۹۹۹)
نشان دادن پیوند درونی دانش، زمینه و هویت در داستانهای معلمان و مدیران