کامپیوتر
NS
۰۱/۰
NS
NS
۱
برق
NS
NS
NS
NS
NS
۱
عمران
NS
NS
NS
NS
NS
NS
۱
۴-۲-۲-۹- سؤال نهم: آیا بین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان زن و مرد مهندسی دانشگاه شیراز، تفاوت معناداری وجود دارد؟
برای ارزیابی میزان مهارتهای فکری و عملی دانشجویان زن و مرد مهندسی دانشگاه شیراز، از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. طبق جدول شماره (۴-۱۳)، تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین میانگین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان زن و مرد، تفاوت معناداری (۰۰۱/ ۰P<، ۲۶/۳= (۱ و ۱۹۱) F، ۸۶/۰= λ) وجود دارد. بر این اساس، در مهارت تحقیق، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۹۰/۵) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۳۸/۵) را داشتهاند. در مهارت تجزیه و تحلیل نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۰۳/۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۶۴/۵) را داشتهاند.
همچنین، در مهارت تفکر خلاق، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۷۸/۵) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۷۲/۴) را داشتهاند. در مهارت تفکر انتقادی نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۳۵/۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۱۹/۶) را داشتهاند. همچنین، در مهارت ارتباط مکتوب و شفاهی، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۸۹/۵) را داشتهاند. علاوه بر این، در مهارت سواد کمی نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۳۵/۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۷۶/۵) را داشتهاند.
در مهارت سواد اطلاعاتی، دانشویان زن بالاترین میانگین (۲۱/۶) و دانشجویان مرد پایینترین میانگین (۲۰/۶) را داشتهاند. در مهارت کار تیمی نیز، دانشجویان زن بالاترین میانگین (۲۳/۶) و دانشجویان مرد، پایینترین میانگین (۰۱/۶) را داشتهاند. در مهارت حل مسأله ، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۴۶/۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۳۴/۶) را داشتهاند.
جدول شماره (۴-۱۳): میانگین مهارتهای فکری و عملی دانشجویان مهندسی بر اساس جنسیت
ابعاد
تحقیق
تجزیه و تحلیل
تفکر خلاق
تفکر انتقادی