قدرتمندترین نرمافزار مدلسازی فرایند کسبوکار در بازارهای متوسط
نرمافزاری ساده برای استفادهی مجدد ( طراحی شده برای کاربران غیر فنی)
قیمت پائین پیادهسازی، استقرار و ارزیابی عملکرد
این نرمافزار می تواند فایلها را به صورت خروجیهای PDF, XML, IMAGE, Word ارائه دهد و فایلهای VISIO را می تواند به صورت ورودی قبول کند. همچنین این نرمافزار قواعد کسبوکار مخصوص به خود را دارد که توسط موتور قواعد به سیستم القا می شود]۵۷[.
۴-۱۱- ADONIS[69]
ADONIS ابزار مدیریت تجزیهوتحلیل فرایند کسبوکار است که بر اساس چارچوب BPMS در دانشگاه وین ایجاد شده است و از فرآیندهای کسبوکار حمایت می کند. این نرمافزار توسط گروه مشاوره فنآوری اطلاعات BOCتوسعه یافته است. به کمک این نرمافزار میتوان مدلسازی فرایند کسبوکار را با بهره گرفتن از BPMN 2.0، تجزیهوتحلیل، شبیهسازی، ارزیابی و همچنین مستندسازی خودکار را انجام داد.
با کمک نرمافزار ADONIS میتوان به اهداف زیر دست یافت:
بهبود همکاری بین همه ذینفعان سازمان
بهینهسازی و استانداردسازی فرآیندها
شناسایی و بهبود ارزش افزوده فرآیندها
به حداقل رساندن خطرات و کمک به سازمان برای انطباق با الزامات اسناد و مدارک قانونی
تخصیص تمام کارکنان در فرآیندهای بهبود مستمر
افزایش کیفیت و رضایت مشتری در یک راه پایدار
قابلیت های نرمافزار ADONIS:
پشتیبانی کامل از مدلسازی فرایند و همچنین رابط بین XPD و BPMN DI ، مستندسازی و انتشار بر روی اینترانت و چاپ اسناد، افزایش پتانسیل نرمافزار با بهره گرفتن از زبان BPMN 2.0 ، ارتباطات، پشتیبانی از تجزیهوتحلیل و گزارشدهی، بهینهسازی، استانداردسازی، شبیهسازی کلیه فرآیندها، پیادهسازی فرآیندها، تصویرسازی و یکپارچهسازی IT و سیستمهای دیگر سازمان، اندازه گیری عملکرد فرایند، بهبود عملکرد فرایند، پشتیبانی از قواعد و قوانین کسبوکار، تعریف شاخص، داشبورد مدیریتی، پورتال کارکنان، خدمات تحت وب و تلفن همراه، مدیریت ریسک، ایجاد سیستم کنترل داخلی.
طراحی و مستندسازی:
مدلسازی، ابزار جمعآوری اطلاعات و وارد کردن اتوماسیون از جمله عوامل حمایت از طراحی و مستندسازی در سیستم هستند.
تسریع ارتباطات:
ارتباطات یک عامل حیاتی در موفقیت مدیریت میباشد. نشان دادن دانش روز و جزئیات دستورالعمل کار برای کارکنان از این قاعده مستثنی نمی باشد. ADONIS ، مکانیزم انعطافپذیری در فرمتهای مختلف و همچنین ایجاد پورتالهای شخصی کاربران دارد.
برنامه ریزی سناریو:
سناریوهای مختلف را میتوان به صورت هدفمند از طریق شاخص های تعریف شده در یک فرایند طراحی کرد. تأثیر هر تغییر سازمانی و تکنولوژیکی را میتوان قبل از پیادهسازی فرایند تشخیص داد که منجر به بهینهسازی می شود.
بهینهسازی و تجدید ساختار:
شبیهسازی و ارزیابی کسبوکار نهتنها اطلاعات را برای معیارهای موجود درفرآیندها، بلکه برای تخصیص منابع لازم و حجم کار ایجاد می کنند و فراهم کننده توانایی تصمیم گیری آگاهانه همراه با کنترل زنجیرهی ارزش میباشد.
پیاده سازی موفق
پیادهسازی موفق و کارآمد از بهترین نتایج سیستم میباشد که با پشتیبانی از رابط هایی مانند XPDL، BPEL WSDL، XML و ایجاد یکپارچگی با دیگر سیستمها حاصل می شود. در این صورت چرخهی حیات مدیریت فرایند کسبوکار کامل می شود و افزایش رضایت مشتری و ارتقاء عملکرد کسبوکار را به دنبال خواهد داشت.
پشتیبانی آنلاین
مدیریت فرایند کسبوکار هنگامی موفق خواهد بود، که همه کاربران سازمان را پشتیبانی کند. پورتال موجود در این نرمافزار این ویژگی را فراهم می کند و مانند مدیریت عملکرد فرایند، مدیریت ریسک و مدیریت هدف، دسترسی آنلاین از طریق یک استاندارد وب مرورگر، به ساختار عملیاتی و سازمانی شرکت و سناریوهای مختلف را امکان پذیر می کند. در هر پورتال اطلاعات دقیق و قابلیت های کارمندان در دسترس قرار میگیرد و دسترسی مستقیم به پایگاه داده را فراهم می کند.
اطلاعات فنی
این نرمافزار به عنوان یک سیستم کلاینت سرور در دسترس است. داده های خارجی را میتوان از طریق رابطهای مختلف مانند Microsoft Excel ، SQL، CSV و فرمتهای مبتنی برXML وارد سیستم نمود. تمام گزارشهای منتشر شده HTML مبتنی بر وب هستند. ADONIS از نمادهای استانداردهای مدل سازی مانند BPMN، UML، EPC، IDEF ،LOVEM و همچنین، روشهای خاص پشتیبانی می کند.
خدمات مشاورهای
گروهBOC، خدمات مشاورهای برای اجرای مدیریت فرایند کسبوکار با سناریوهای فنی ارائه میدهد. این خدمات به صورت استاندارد و با توجه به نیاز مشتریان با بالاترین کیفیت در اختیار آنها قرار میگیرد. خدمات زمانی موفق خواهد بود که ترکیبی از دانش استاندارد نرم افزار، دانش فردی، و ارزش کلی مشتریان در نظر گرفته شود.
نتایج به دست آمده از مقایسه بین نرمافزارهای بررسی شده در جدول ۴-۱ گردآوری شده است:
جدول ۴-۱- نتایج حاصل از مقایسه نرم افزارها
ORACLE | TIBCO | ARIS | BONITA | BIZAGI | |
مدلسازی فرایند |